Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden

Algemeen

Door een bestelling bij ons te plaatsen gaat u automatisch akkoord met de Algemene Voorwaarden van Rathalla.
De Algemene Voorwaarden mogen ten aller tijden door Rathalla gewijzigd worden, wel is Rathalla verplicht de laatste wijzigingsdatum aan te geven onderaan de Algemene Voorwaarden. Rathalla zal in deze Algemene Voorwaarden verder omschreven worden als wij, ons, onze.

1.0 Producten

Wij doen onze uiterste best om onze producten zo goed mogelijk te omschrijven en duidelijke foto’s op de site te zetten. Desondanks kan het voorkomen dat een product afwijkt van de foto. Als u graag meer informatie wilt, kunt u hiervoor altijd contact met ons opnemen. Wij kunnen altijd extra foto’s maken als u dat wilt. Natuurlijk is het ook mogelijk om onze producten eerst te komen bekijken, voordat u een bestelling plaatst.

Als het product zodanig afwijkt dat u er niet tevreden over bent, mag u het product altijd aan ons retourneren. Zie voor de voorwaarden het kopje ‘Ruilen en Retourneren’.
Onze producten zijn vaak tweedehands dus kleine imperfecties zijn mogelijk. Wij controleren onze producten voor verzenden goed op stevigheid. Mocht u desondanks een grote fout ontdekken bij ontvangst van uw bestelling, neem dan svp zo spoedig mogelijk contact met ons op voor een oplossing. Wij zullen altijd een foto vragen van het gebrek aan uw product waarop het gebrek duidelijk zichtbaar is.

2.0 Aansprakelijkheid

Wij zijn niet aansprakelijk voor schade door het gebruik van onze producten. Gebruik de producten daarom ook verantwoord. Zorg ten aller tijden dat uw dier niet vast kan komen te zitten in onze producten

3.0 Betaling en verzending

Er zijn bij ons twee mogelijkheden om te betalen, namelijk vooruitbetaling (via bankoverschrijving) of contant bij persoonlijk ophalen.
Als u kiest voor vooruitbetaling en verzending, versturen wij uw bestelling nadat het bedrag op onze rekening is bijgeschreven. Als u producten kiest uit onze voorraad, versturen wij de producten binnen vijf werkdagen nadat wij de betaling hebben ontvangen. Mocht de bestelling vertraagd zijn door bijvoorbeeld ziekte of vakantie dat wordt u hiervan op de hoogte gesteld.
De tijd die de bezorger nodig heeft wordt niet bij onze levertijd gerekend, dit is doorgaans 1 a 2 werkdagen. U ontvangt altijd een email als uw bestelling verzonden is.
Het verzenden is voor uw eigen risico. Wij zijn niet aansprakelijk voor beschadiging tijdens transport of het zoekraken van pakketjes.
Wilt u de bestelling ophalen, dan gebeurt dat op afspraak. Mocht u kiezen voor afhalen dan nemen wij contact met u op om datum en tijd af te spreken.

Het doorgeven van de juiste persoons- en adresgegevens is uw eigen verantwoordelijkheid.
Als een pakketje niet bezorgd kan worden en naar ons wordt teruggestuurd omdat de adresgegevens niet kloppen, zijn de ‘verloren’ verzendkosten voor uw eigen rekening. Uiteraard willen we het pakketje opnieuw versturen – naar het juiste adres – mits u opnieuw de verzendkosten betaalt. Controleer daarom goed of u de juiste gegevens invult!

Als het pakketje om andere redenen niet kan worden bezorgd, zullen de extra verzendkosten voor het opnieuw proberen in de meeste gevallen voor u zijn. Mocht het een duidelijke fout van de vervoerder zijn, zullen wij de extra verzendkosten met u delen. Zowel u als wij houden hierbij het recht om te besluiten het pakketje niet opnieuw te versturen. In dat geval krijgt u de betaling (met aftrek van de verzendkosten) teruggestort.

3.1 Verzendkosten

Wij gaan er altijd van uit bij verzending dat dit via pakketpost gaat, de kosten zijn de tarieven de pakketdiensten hanteren. U vindt deze tarieven onder het kopje ‘Verzendopties’ op onze Website. Mocht uw pakket kleiner zijn en toch via brievenbuspost verstuurd kunnen worden dan krijgt u het verschil van de verzendkosten terug gestort op uw rekening.

4.0 Uitverkocht

Ondanks dat wij grote zorg aan onze website besteden, kan het in geval van meerdere bestellingen voorkomen dat een product voortijdig is uitverkocht. Wij zullen u hier tijdig van op de hoogte stellen en, indien mogelijk, de nieuwe levertijd aangeven. Als u niet akkoord gaat met de nieuwe levertijd zal het aankoopbedrag (van het uitverkochte product) teruggestort worden. Aangezien de meeste producten tweedehands zijn, is het vaak niet mogelijk om na te leveren: op=op.

5.0 Ruilen en retourneren

Het is altijd mogelijk om artikelen te ruilen of te retourneren, mits de producten ongebruikt en onbeschadigd zijn.
U heeft een bedenktijd van 14 dagen. Neem altijd eerst contact met ons op. Daarna kunt u de artikelen aan ons terugsturen, de verzendkosten voor het terugsturen zijn geheel voor uw eigen rekening (tenzij het om productie fouten gaat).
Als wij de artikelen in goede staat hebben ontvangen, zullen we u in geval van retournering het betaalde bedrag (na aftrek van de verzendkosten) terugbetalen.
In het geval van ruilen zullen we u de nieuwe artikelen toesturen nadat we een eventuele bijbetaling hebben ontvangen.
De nieuwe verzendkosten zijn voor uw eigen rekening. Als u artikelen persoonlijk komt ophalen of terugbrengen is het retourneren en ruilen uiteraard kosteloos.

6.0 Privacy

De persoonlijke gegevens (zoals uw naam en adres) die u ons geeft, gebruiken wij enkel voor het maken van de factuur en het verzenden. Wij geven uw gegevens nooit door aan derden.
Ook uw e-mail adres voor de nieuwsbrief geven wij niet door aan derden.

Laatste wijziging Algemene Voorwaarden d.d. 29-06-2020